Hvordan klage på fastlegenDersom du ikke er fornøyd med den helsehjelpen du har mottatt på fastlegekontoret, har du rett til å klage.Når noe har gått galt, eller du ikke har fått den helsehjelpen du trengte, kan du klage. Det beste er å klage direkte til fastlegen først. Dersom dette ikke fører fram, kan du klage til kommunen eller statsforvalteren. Direkte kontakt med fastlegekontoret Ta direkte kontakt med legekontoret som du har fastlege hos. Send klagen til kommunen Du kan sende en skriftlig klage til kommunen:Overlege kliniske legetjenesterSandefjord medisinske senterPostboks 20253202 SandefjordDu kan også sende klagen digitalt som sikker melding via eDialog Send klagen til Statsforvalteren i Vestfold og Telemark Den enkleste måten å klage på er å bruke skjemaet på nettsiden melde.no Du kan også sende skriftlig klage til Statsforvalteren i Vestfold og Telemark:Fylkesmannen i VestfoldPostboks 20763103 TønsbergDu skal aldri sende en klage i vanlig e-post, fordi denne er usikret for sensitive person- og helseopplysninger. Du kan få hjelp til å klage ved å henvende deg til pasient- og brukerombudet.