Hjelpemidler for syn og hørsel

Vi jobber for å sikre synshemmede og hørselshemmede innbyggere i Sandefjord lik tilgjengelighet til samfunnet.

Synskontakt

Kommunens synskontakt vil hjelpe deg med utprøving, veiledning og søknad om aktuelle hjelpemidler fra NAV.  Du må ha opplysninger fra øyelege og optiker som ikke er eldre enn 6 måneder.

Ved behov for vurdering eller hjelp fra synskontakten, kan også pårørende eller samarbeidspartnere kontakte oss gjennom dette skjemaet.

Tjenesten er gratis, og vi har taushetsplikt.

Sjekk nav.no for mer info om synshjelpemidler ​on Har nedsatt syn eller trenger briller - nav.no

Hørselskontakt

Kommunens hørselskontakt vil hjelpe deg med utprøving, veiledning og søknad om aktuelle hjelpemidler fra NAV. Du må allerede ha et høreapparat for at vi kan hjelpe deg.

Ved behov for vurdering eller hjelp fra hørselskontakten, kan også pårørende eller samarbeidspartnere kontakte oss gjennom dette skjemaet. Vår målgruppe er voksne over 18 år. Tjenesten er gratis, og vi har taushetsplikt.

På NAV sine nettsider kan du lese mer om hva du kan få hjelp til. NAV - Har nedsatt hørsel

Søknad om bistand fra syns- og hørselskontakt

Vi ber deg fylle ut et elektronisk søknad/ henvisningsskjema til oss og krysse ut for hvilken av tjeneste du ønsker å søke på.

Henvisning til ergoterapi, fysioterapi, hørsels- og synskontakt