Tjenesten kan benyttes til å sende dokumenter unntatt offentlighet. Kanalen er kryptert og avsender autentisert. Filene i forsendelsen lagres direkte i Sandefjord kommunes sak- og arkivsystem.
Dine henvendelser via eDialog vil bli besvart digitalt med kommunens meldingsformidler SvarUt, som formidler posten direkte til Altinn og din digitale postkasse (det vil si Digipost eller e-Boks, hvis du har registrert en slik).
Dersom du har reservert deg fra å motta post digitalt, vil kommunen svare deg via vanlig brevpost.
Du skal ikke bruke eDialog hvis:
- kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling med mer.
- henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss. Da kan du i stedet sende e-post til post@sandefjord.kommune.no. Henvendelser som inneholder personsensitive og taushetsbelagte opplysninger, skal ikke sendes som e-post.
Slik bruker du eDialog:
- Trykk på denne lenken for å sende oss post via eDialog
- Logg deg inn ved hjelp av ID-porten
- Fyll ut skjemaet og last inn eventuelle vedlegg som pdf-filer.
Slik fyller du ut skjemaet:
- Velg om du er privatperson/innbygger eller om du representerer en virksomhet.
- Obligatoriske felt er merket med *.
- I tittelfeltet er det fint om du oppgir saksnummeret ditt hvis du sender oss noe i forbindelse med en sak som allerede pågår, for eksempel 19/777.
- Gi en god beskrivelse av det du sender inn. Hvis du sender med vedlegg, legges det du skriver i kommentarfeltet inn som vedlegg til forsendelsen din i sak- og arkivsystemet vårt.
- Når du klikker på Send forsendelse, blir brevet ditt kryptert og sendt direkte inn i kommunens sak- og arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Tilgjengelighetserklæring for sikker melding - eDialog