Når blir avfallet hentet?Det er flere måter å sjekke hentedager på. Du kan logge deg inn via ID-porten nedenfor, sjekke kildesorteringskalenderen eller laste ned appen «Min renovasjon».Fra 1. januar 2025 ble hentefrekvens og ruter endret. Her finner du informasjon om den nye ordningen.Søppelhenting de neste ukeneMatavfall hentes hver uke.Uke 9 (24. feb - 2. mars) RestavfallUke 10 (3. mars - 9. mars) Papp og papirUke 11 (10.mars - 16.mars) PlastavfallUke 12 (17.mars - 23. mars) Glass og metallUke 13 (24.mars - 30. mars) RestavfallLogg deg inn og se dine tømmedager. Kalenderoversikt KildesorteringskalenderKildesorteringskalender 2025 (PDF, 169 kB) gir oversikt over når og hva slags type avfall som blir hentet.Hvis avfallet ikke har blitt hentet som normalt, kan du ta kontakt med oss på e-post: miljoplan@sandefjord.kommune.no.I forbindelse med helligdager og andre fridager, kan det bli andre hentetidspunkt, vanligvis 1-2 dager før din vanlige hentedag. Henteintervall 2025Matavfall tømmes hver uke. Restavfall tømmes hver 4. ukePapp og papir tømmes hver 4. ukePlastemballasje tømmes hver 4. ukeGlass- og metallemballasje tømmes hver 8. ukeMobilappen «Min renovasjon»I mobilappen «Min Renovasjon» kan du aktivere varsler slik at du får beskjed før vi henter avfallet hos deg. Her er det også oppdatert informasjon om endrede hentetider i forbindelse med fridager.I appen finner du i tillegg informasjon om hvordan avfallet skal sorteres, åpningstider og informasjon om gjenvinningsstasjonene, og kart over miljøstasjoner for farlig avfall.Slik kommer du i gang med appenSe Norkarts nettside om nedlasting og bruk av appen, eller last ned Min Renovasjon-appen her:Google PlayApple Store Har du problemer med Min Renovasjonsappen? Får du beskjed om at det ikke finnes tømmekalender for din adresse? Send oss en epost på miljoplan@sandefjord.kommune.no. I mellomtiden kan du finne en adresse i nabolaget som har samme tømmedag som deg, slik at du får satt varsel. Får du ikke aktivert varsling? Hvis du ikke får aktivert varsling på telefonen, kan det være på grunn av innstillinger som er gjort på din telefon. Den kan være satt opp med begrensninger for varslinger. Kontakt Norkart for å få hjelp: Se Norkarts nettside om appen Norkart kundestøtte: telefon 67 48 38 88 Får du beskjed om at appen ikke er kompatibel med din mobil? Hvis du får denne beskjeden, vil appen allikevel fungere. Norkart jobber med en tilpasning.