Bredt og gratis aktivitetstilbud for unge

Også denne sommeren har Sandefjords ungdom et bredt tilbud av aktiviteter i sommerferien. BUA Aktiv sørger for et godt og gratis opplegg for alle kommunens tenåringer.

Fargerik minibuss på parkeringsplass. - Klikk for stort bildeBUA-bussen vil også i sommer være å se rundt om i kommunen. Velkommen, ungdom!

Fra mandag til fredag i hele juli (og litt august) er alle i alderen 13-18 velkommen til å delta på gratis aktiviteter rundt om i Sandefjord kommune. BUA-bussen fylles opp med ulikt aktivitetsutstyr og drar på rundtur. Det er bare å møte opp – her er det ingen påmelding!

I løpet av sommeren er BUA-bussen å finne ved Bugårdsparken, skateparken, Andebuparken eller Stokke idrettspark. Det er aktiviteter som innebandy, fotball, quiz, volleyball og til og med kino! Det er også helt ok å møte opp bare for å være et sted sammen med andre.

– BUA Aktiv sommer 2024 er et samarbeid mellom BUA (som driftes av frivilligsentralene i Sandefjord), Sandefjord kommune og Forandringshuset, med støtte fra Gjensidigestiftelsen. Vi inviterer til fellesskap og aktivitet mandag til fredag kl. 13-17 i ukene 27-31. Og vi, det er noen trygge voksne som jobber med ungdom til daglig, samt ungdommer i sommerjobb, forteller Roar Fjeldbo som er koordinator for opplegget.

Oppdatert program for sommeraktiviteten finner du på denne siden: Ung i Sandefjord

Kjenner du noen som kan ha glede av å finne på noe sammen med andre i sommer, så er dette altså noe å tipse om. Nevnte vi at det var gratis? Og at det blir servert noe å spise hver dag?