Her kan du kjøle deg ned i varmen

I Sandefjord kommune har vi mange flott tilrettelagte badeplasser, både for liten og for stor.

Mange har sine faste badeplasser, men med så mange flotte plasser i kommunen, kan det kanskje friste å teste ut nye steder?

Stupetårn i solskinn. - Klikk for stort bildeMelsomvik byr på stupetårn. Lars Kristian Grøv

Tre steder for stuping

– Sandefjord har en fantastisk strandlinje med masse bade-, rekreasjons- og turmuligheter. Mange frivillige og ansatte i kommunen legger ned en stor innsats for at disse stedene skal være tilgjengelig for deg som bor i eller besøker kommunen. Det er veldig viktig for oss at alle har fri tilgang til kysten og arealene rundt, understreker kommunedirektør Bjørn Gudbjørgsrud.

Dersom du ønsker å stupe i sommer, så har du tre muligheter i kommunen vår:

Strømbadet har tre plattformer der du kan hoppe og stupe, to enmetere og en tremeter. Melsomvik byr på et flott stupetårn og Kleivern har badebrygge med stupetårn.

Se gjerne siden med oversikt over ulike tilbud på våre badeplasser og andre friområder.

I 2023 ble bunnforholdene ved alle stedene der det var stupebrett i kommunen inspisert. Målinger viste at det var for grunt på flere av stedene, og flere stupebrett måtte derfor tas ned. Kommunen har senere tatt flere målinger på disse stedene og over et større område. Disse målingene viser dessverre det samme som fjorårets målinger. Det er for grunt til å tilrettelegge med stupebrett.

Mudring har blitt nevnt som en mulighet, men det er ikke lov.

Mange muligheter

I år blir det også etablert ny badebinge i Bogen og baderampe på Langeby, noe som gjør at tilgjengeligheten til våre fine badeplasser blir enda bedre.

Du kan også følge med på badetemperaturene via innbyggerappen vår, Sandefjord Innbygger. I tillegg holder vi siden om badevannskvalitet oppdatert gjennom hele sommeren

Bading inne

Dersom du syns det er kaldt i vannet, eller ikke er så lysten på sand mellom tærne, kan kanskje svømmehallen friste. Den holdes sommeråpen fra 8. juli og i seks uker framover, hver dag kl. 10.00–15.00.

Sandefjord svømmehall – et rekreasjonssted for alle.