Hvem fortjener årets åpenhetspris?

Sandefjord kommune søker kandidater til Åpenhetsprisen 2024, en pris som deles ut til personer eller grupper som har bidratt til åpenhet og økt kunnskap om psykisk helse i befolkningen.

Logo Verdensdagen for psykisk helse - Klikk for stort bildeÅpenhetsprisen deles ut på Verdensdagen for psykisk helse den 10. oktober.

For å kunne bli vurdert, må kandidaten(e) ha vist en fordomsfri og inkluderende holdning, og gjennom sitt arbeid hjulpet til å redusere stigmaet rundt psykiske lidelser.

Forslag til kandidater kan sendes til Frøydis Tveita i Sandefjord kommune innen 20. september. Forslagene kan leveres på telefon 950 28 784 eller via e-post til froydis.tveita@sandefjord.kommune.no.

Åpenhetsprisen er en viktig anerkjennelse av arbeidet som gjøres for å fremme åpenhet og forståelse rundt psykisk helse, og Sandefjord kommune oppfordrer alle til å foreslå verdige kandidater.

Prisen deles ut 10. oktober på Sandefjord bibliotek i anledning Verdensdagen for psykisk helse.