Kystverket gir Sandefjord havn grønt lys

Sandefjord havn har fått godkjenning til å operere som internasjonal havn i fem nye år.

Godkjenningen som internasjonal havn er nå på plass etter at Kystverket og kommunen har hatt en god dialog for å få på plass nødvendige justeringer i sikkerhetsrisikoanalysen. Dermed kan Color Hybrid gjenoppta trafikken mellom Sandefjord og Strømstad.

Fergeterminalbygg. - Klikk for stort bildeSandefjord havn er godkjent som internasjonal havn for fem nye år. Eivinn Ueland

– Vi setter pris på Kystverkets raske og konkrete tilbakemeldinger. Det betyr at vi også umiddelbart har kunnet gjøre nødvendige grep for å få den nødvendige godkjenningen på plass, sier kommunalsjef for miljø- og plansaker, Sindre Væren Rørby.

Han legger til at på grunn av sikkerhetsmessige årsaker kan vi ikke gå nærmere gå inn på hvilke konkrete tiltak som er gjort.

– Sandefjord havn er en trygg og sikker havn, og nå som formalitetene og nødvendige tiltak er på plass, ønsker vi Color Hybrid og deres passasjerer velkommen tilbake til Sandefjord havn.Takk til Color Line for smidigheten og god håndtering av situasjonen, sier kommunalsjefen.