Meld deg på pårørendeskolen demens

Pårørendeskolen gir deg kunnskap om demens, du treffer andre i samme situasjon og ikke minst fagpersoner med mye kompetanse.

Kvinne og mann som går tur på en sti. - Klikk for stort bildePårørendeskolen demens kan gi deg mer kunnskap om sykdommen som rammer mange.

Pårørendeskolen demens høsten 2024 er et kurstilbud til deg som har et familiemedlem eller en nær venn med demenssykdom som er hjemmeboende i Sandefjord kommune.

Kurset holdes på Sandefjord medisinske senter onsdager i oktober, klokken 18.00-20.30.

Påmeldingsfristen er 23. september og kurset koster 500 kroner.

Meld deg på

Program

• 2. oktober: Introduksjon til demenssykdom, symptomer og behandling. Guro Holst-Hansen, overlege SIV
  • 9. oktober: Pårørenderollen, utfordringer, mestring og kommunikasjon. Signe Tretteteig, rådgiver Nasjonal kompetansetjeneste for Aldring og helse
  • 16. oktober: Omsorgskjeden i Sandefjord. Jorunn Berg Gundersen og Monica Kamfjord Steinnes Bolig- og tjenestekontoret, Sandefjord Kommune
  • 23. oktober: Fremtidsfullmakt, legalfullmakt og vergemål. Økonomi og støtteordninger. Kjersti Harnes, helsejurist

Kontakt

Ved behov for nærmere informasjon eller bistand ved påmelding, kontakt Monica L. Pedersen – 92 62 71 73 (hverdager 08.00–15.30).

E-post: monica.lenvik.pedersen@sandefjord.kommune.no

Flyer med kursinfo (PDF, 365 kB)