Nå er sommergata åpnet

Snora til den nye sommergata er klippet. Ta deg gjerne spasertur og se hvor fint det har blitt.

Det er den nederste delen av Thor Dahls gate som nå er satt av til myke trafikanter og byliv.

Barn og voksne i en gate. - Klikk for stort bildeBarnas Have, avdeling Sentrum, var med på å åpne sommergata. Sandefjord kommune

Dette er sommergata, og den er tiltenkt liv og røre fram til 2. september.

– I løpet av tre dager ble kommunens parkeringsplass her forvandlet til et midlertidig byrom. Det er Håkonsen og Sukke som har levert møbler, beplantning og gatemaling, forteller Signe Moland fra kommunens miljø- og planavdeling.

Det var barn fra Barnas Have avdeling Sentrum som torsdag hadde fått æren av å åpne gata.

I sommergata kan du gå, sitte, leke eller sykle i rolig tempo og dersom du har lyst til å spille et spill så er det også mulig.

– Hageleker og spill kan du låne inne hos Fly Chicken når de holder åpent, sier Moland.

Gate som bygges om. - Klikk for stort bilde
Byrom med benker. - Klikk for stort bilde