Vanning på gravplasser

Dersom du har avtale med kommunen om gravstell, så kan du være trygg på at det blir vannet der.

Alle som har inngått avtale med kommunen om stell av gravsted, kan slå seg til ro med at blomstene blir vannet når det er behov for det.

For å unngå å bruke for mye vann, har kommunen sluttet å vanne med spreder på gravstedene. På gravstedene benyttes fortrinnsvis selvvanningskasser.

Mann vanner blomster på gravsted. - Klikk for stort bildeDersom du har avtale med kommunen om gravstell, så lover vi at det blir vannet. Sandefjord kommune

Dersom du har gravstellavtale med kommunen, men ikke er fornøyd med arbeidet som gjøres, kan du sende inn klage.

Dersom du ikke har en avtale med kommunen om gravstell, så har du naturligvis lov til å vanne med kanne når du ønsker. Du kan også investere i en selvvanningskasse, for å spare deg selv for litt jobb. Slike kasser får du tak i for eksempel på hagesenter.

Fristen for å inngå gravstellavtale er gått ut for denne sesongen.

Du finner mer informasjon om gravstellforvaltningen i Sandefjord kommune på denne nettsiden.